יום שני, 25 בנובמבר 2013

משחק הסביבון - משחק חנוכה לכל המשפחה

חנוכה מתקרב בצעדי ענק ואני שומעת את הקלוריות צורחות כבר מעכשיו!
אבל, סופגניה או לא סופגניה זו לא השאלה הרי, מה שיותר חשוב בחג הזה הוא אם אתם משחקים את משחק הסביבון. המשחק הטיפוגרפי הכי יהודי שיש!
כשהייתי קטנה, הייתי מחכה בציפייה אין סופית לחג הכי קרוב לכריסמס שיש לנו, למה כריסמס, כן, גם בגלל התאריך אבל בעיקר כי הייתי מקבלת תלושים ומתנות מהעבודה של אבא.
פעם זה היה משחק של קודקוד ופעם אחת, שזכורה לי עד היום, קיבלתי תלושים ל"טוייס אר אס" וקניתי לי ערכת קישוטים אמריקאית שלא ראיתי באף מקום אחר, בטח שלא במרכז המסחרי הקטן במוצקין.
זו הייתה הסיבה הראשונה שחיכיתי לחנוכה.

הסיבה השניה הייתה משחק הסביבון.
הייתי אוספת עשרות אגורות במשך שבועות כדיי שיגיע הערב ובו כל המשפחה הייתה מתכנסת בסלון עם ערמה של אגורות זהובות של 5 אג' ו10 אג' והיינו מסובבים את הסביבון בתורות.


זה מאוד פשוט, מתחילים כמו פוקר, כל משתתף שם בקופה המרכזית סכום התחלתי, 10 אג' או 20 אג'.
(אם הילדים יותר גדולים אפשר לשחק על 1 ש"ח )

ומתחילים לסובב לפי הסדר.

הסביבון נופל על אות מסויימת וכך נקבע מה המהלך הבא:


נ - המסובב לוקח את כל הקופה
ג - רק מי שמסובב מוסיף כסף לקופה (כמו הסכום ההתחלתי, 10 / 20 אג')
ה - המסובב לוקח חצי מהקופה
פ - כל המשתתפים מוסיפים את הסכום ההתחלתי

וכך ממשיכים עד שנגמר לכולם הכסף הקטן ומישהו יוצא עם כל הקופה!

מקווה שהכרתי לכם משחק משפחתי שיעביר זמן איכות ביחד.

חג חנוכה שמח






אין תגובות:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...