יום שלישי, 10 בספטמבר 2013

חשק לטייל מסביב לעולם

האם אי פעם חשבתם במה אתם חושקים?
לא מה אתם חולמים, לא מטרות שיש להשיג. חשק, כזה שבא מהלב, כזה שאם אתם חושבים עליו הבטן מתהפכת.
חשק זוהי תשוקה עזה למשהו, רצון למשהו שחייבים להשיג.
לפעמים זה חשק לגלידה, אולי להמבורגר אבל יש לי חשק כמעט תמידי, ואני חושבת שאולי להמון אנשים, לטייל ולראות עולם.

ריק מארקי הוא יוצר סרטים שביחד עם 2 חברים שלו, יצאו למסע. 3 חבר'ה, 44 ימים, 11 מדינות, 18 טיסות, 38 אלף קילומטרים, 1 הר געש מתפוצץ, 2 מצלמות. הם לקחו את המושגים של תנועה, למידה ואוכל ויצרו שלושה סרטים קצרים מרהיבים ויוצאים מן הכלל שלא רק עושים חשק לארוז מזוודה ולטייל בעולם אלא גם לטעום את כל מה שיש לעולם להציע וללמוד את כל האומנויות השונות בכל מדינה ומדינה.

MOVE from Rick Mereki on Vimeo.

EAT from Rick Mereki on Vimeo.

LEARN from Rick Mereki on Vimeo.


הסרטים הקצרים הועלו לפני כשנתיים והיו לסרטים הויראלים ביותר בתולדות vimeo
הם עוררו בי השראה לכתוב, לחקור, לקרוא ובעיקר, עוררו בי חשק לצאת לטייל.
בראיון שקראתי עם ריק, במאי הסרטים שאלו אותו איזו עצה היית נותן לנוסעים אחרים להוטים ללכת לחקור? והוא ענה:
"השאר את כל חוסר הביטחון שלך בבית ... הדבר הכי מדהים בנסיעה לארץ חדשה הוא שהיא מאפשרת לך להשיל את העור של מי אתה ..... אתה יכול להיות חופשי להיות האדם שתמיד רצית להיות ....... לאחר מכן פתח את לבך לכולם ולהכל .....העולם יפתח מולך."

מה היה קורה אם יום אחד בשבוע היינו מאמצים את הגישה הזו ומנסים לפתוח את ליבנו לעולם שמסביבנו?
מסתכלים על הדרך לעבודה כמו על נסיעה בארץ זרה, נהנים מהאנשים שאנו נתקלים בהם במהלך היום, מנסים לראות את מי שמולנו, מנסים לטעום טעמים חדשים, ללמוד תרבות אחרת שקצת יוצאת מהשיגרה שלנו ומהביטחון היומיומי שלנו?

ובנוגע לחשק שלי לטייל מסביב לעולם.. גם אם יש הוא חשק לא ראלי כרגע. תמיד טוב לפנטז ולחלום.
בנתיים, כדיי להרגיע את החשק לטייל בכל העולם, אני נכנסת לפינטרסט לראות קצת עולם בדרך שלי.
או עוברת על התמונות מהטיול האחרון שלי.. זו גם דרך לראות את העולם שראיתי לא מזמן.


ועכשיו אני מתחילה לתכנן טיול קטן ברחבי הארץ בסוכות.
למישהו יש הצעות למקומות אקזוטיים בארץ הקטנה והיפה שלנו, כאלו שטרם הכרתי, טרם טיילתי בהם, משהו שיכול לעורר בי השראה אחרת, מיוחדת?

אם יש לכם הצעות, כתבו לי בתגובות רעיונות. אשמח לקרוא :)

המשך שבוע בין החגים קליל ומלא השראה




אין תגובות:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...